یکشنبه 7 شهریور 1395
برگزارکنندگان
 
حامیان
   
فراخوان جشنواره
فراخوان اولین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدن سازی
اضافه وزن و چاقی از پدیده های قرن جاری است که روز به روز با تغییر شیوه زندگی، افزایش شهرنشینی و کاهش فعالیت های بدنی گسترده و پیچیده تر می شود و به عنوان عاملی موثر در بروز و شیوع بیماریهایی مزمن و تحلیل برنده مانند دیابت، بیماریهای قلب و عروق، افزایش فشار خون، مشکلات شدید مفصلی - استخوانی و سکته های قلبی و مغزی شناخته می شود. اصلاح شیوه زندگی، پرداختن به فعالیت های بدنی و تلاش برای مدیریت وزن و داشتن تناسب اندام و سلامت عمومی مورد تاكید تمامی متخصصین سلامت است. ولی استفاده نادرست از رژیم های غذایی و مکمل ها، کاربرد نابجا از وسایل و ابزارها و روش هاییکه به منظور تناسب اندام و خصوصا بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می شوند ...

اخبار چشنواره
یک عضو هیات علمی اولین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدنسازی با بیان اینکه:« برای داشتن اندامی متناسب لازم است تنوع و کفایت مواد غذایی در تمام وعده های غذایی رعایت شود.» تاکید کرد:« داشتن فعالیت فیزیکی متناسب ضمانت اجرایی برای کاهش وزن دارد.»


معمولا رژیم غذایی پر پروتئین- کم کربوهیدرات در افرادی که قصد کاهش وزن دارند و یا در ورزشکاران بدنساز جهت افزایش حجم عضلات استفاده می شود.ولی اینکه چه مقدار این رژیم غذایی می تواند موثر باشد و یا اینکه چه عوارضی در طولانی مدت می تواند در بدن ایجاد کند,جای تامل دارد.


يكي از موضوعات بسيار مهم براي ورزشكاران استفاده از مكمل‌هاي غذايي است و اينكه چه بخورند،‌ چه مقدار بخورند و چه وقت بخورند؟


دردوران یائسگی معمولا خانمها دچارافزایش وزن وچاقی می شوند و با تجمع چربیهای اضافی در ناحیه شکم ،رانها وباسن تناسب اندام خودرا ازدست می دهند.


با ورود داروهای کاهش وزن به بازارهای جهانی بسیاری از افراد چاق ودارای اضافه وزن ازاین خبر خوشحال شدند و به مصرف آنها روی آوردند . ولی این داروها موفقیت و رضایت چندانی به همراه نداشتند.


اين نكات بر گرفته از تجربيات موفق هزاران نفري است كه تحت رژيم غذايي بوده اند .بعضي ازين نكات جديدند،بعضي را قبلا شنيده‌ايد ،ولي بدليل موثر بودنشان دوباره تكرار مي شوند.اين گنجينه مي تواند زندگي شما را تغيير بدهد پس از امروز شروع كنيد.


فکر می‌کنید تمام واقعیت‌ها را درباره تناسب اندام می‌دانید. ممکن است تعجب کنید که بفهمید بسیاری از آنها در صورتی که به نظر صحیح می‌رسند، درواقع اشتباه‌های متداول هستند.


برچسب کالری بر روی منوها، راهی برای کنترل کالری مصرفی مواد غذایی انرژی ومواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار می­دهند که شامل پروتئین ­ها،کربوهیدرات، چربی ها، ویتامین، مواد معدنی و آب هستند .


ورزش وفعاليت بدنی لزوما" به معني شركت در مســابقه دو ماراتن ویا انجام مسابقات ورزشي نيست.


چاق های لاغر" شاید اصطلاح عجیبی به نظر بیاید ولی تعجب نکنید حقیقتا ممکن است گروهی از مردم یا شاید بیش از نیمی از مردم در همین گروه جای داشته باشند.


بازتاب جشنواره
رژیم گرفتن این روز‌ها امری عادی شده است و هر کسی با کم کردن حجم غذا یا افزایش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال کاهش هر چه بیشتر وزن است.


مصرف صبحانه موجب کنترل اشتها شده و تمایل به مصرف شیرینی جات را کاهش می دهد.


پروتئین، بسیار سیرکننده‌تر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌هاست و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری می‌دهد.




متخصصان سلامت و تغذیه به بسیاری از افراد بالغی که از چاقی رنج می‌برند و قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌کنند که به تنهایی به جنگ با چاقی نروند چون شرکت در برنامه‌های رژیم لاغری گروهی بسیار موثرتر و کارآمدتر است.


وقتی صبحانه نخورید، هزار و یک بلا ممکن است برسرتان بیاید که یکی از آنها افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم است.


کدوتنبل منبع عالی ویتامین A و فیبر است و علاوه بر آن کم کالری است. در این مطلب به چند خاصیت این گیاه ذکر شده است.


مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB روند چگونگی فعالیت‌های مافیای شوم مکمل‌های غذای تقلبی، قرص و آمپول‌های غیرمجاز و داروهای استروئیدی و نیروزا در کشور را تشریح کرد.


اولین و بهترین توصیه‌ای که برای چاق شدن می‌توان به آن عمل کرد، مراجعه به متخصص تغذیه است چراکه چاق نشدن و لاغر ماندن مثل هر مشکل دیگری علل زیادی دارد و تشخیص درست آن درمان را برای فرد راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.


یک متخصص تغذیه درباره اشتهازدایی بعضی افراد گفت: مکانیسم اشتها عوامل زیادی دارد که بخشی از آنها جنبه فیزیولوژیک و برخی دیگر جنبه روحی روانی دارند و باید دو مفهوم گرسنگی و اشتها را جدا از هم در نظر گرفت.